Πέμπτη, 28η Μαρτίου 2024  11:37 πμ

Σάββατο, 16 Μαρτίου 2019 15:10

Αλλαγές στο πρόγραμμα του τριημέρου Αστρονομίας στο Αγρίνιο

Η πρώτη μέρα των προβολών των επιστημονικών ντοκιμαντέρ στον δημοτικό κινηματογράφο «Άνεσις», στο πλαίσιο του προγραμματισμένου διημέρου Αστρονομίας, δεν πραγματοποιήθηκε λόγο τεχνικού προβλήματος.

“Κατόπιν ενεργειών από την Δημοτική αρχή η δεύτερη μέρα των προβολών, Σαββάτο 16/3, θα πραγματοποιηθεί κανονικά όπως ήταν προγραμματισμένη.
Η πρώτη προβολή που τελικά δεν έγινε την Παρασκευή 15/3 θα γίνει την Κυριακή 17/3 στις 9μμ.
Οι προβολές αρχικά ήταν τέσσερις τη Παρασκευή και τέσσερις το Σαββάτο. Λόγο που υπάρχει λιγότερος χρόνος προβολής διαθέσιμος την Κυριακή, θα προβληθεί ένα ντοκιμαντέρ επιπλέον το Σαββάτο που θα αφαιρεθεί από το πρόγραμμα της Κυριακής, οπότε θα έχουμε πέντε προβολές το Σαββάτο 16/3 και τρεις την Κυριακή 17/3.
Το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί το Σαββάτο 16/3 και θα αφαιρεθεί από της Κυριακής 17/3 είναι το Τι ζει μέσα σου;– 53’, NOVA, ΗΠΑ.
Οι εκλαϊκευμένες ομιλίες αστρονομίας την Κυριακή 17/3 από τις 11μμ έως τις 2:00μμ στην παλαιά Δημοτική Αγορά ισχύουν κανονικά.
Απολογούμαστε εκ μέρους της διοργάνωσης για την αναστάτωση που προκλήθηκε”, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών διαμορφώνεται έως εξής:

Συνδιοργάνωση του Δήμου Αγρινίου και της Αστρονομικής και Αστροφυσικής Εταιρείας Δυτικής Ελλάδας.
16 και 17 Μαρτίου.
Ο Δήμος Αγρινίου και η Αστρονομική και Αστροφυσική Εταιρεία Δυτικής Ελλάδας διοργανώνουν ένα διήμερο Αστρονομίας, το οποίο περιλαμβάνει αρχικά την προβολή 8 επιστημονικών ντοκιμαντέρ από το 12ο Φεστιβάλ επιστημονικών ταινιών της Αθήνας, το Σάββατο 16 Μαρτίου και την Κυριακή 17 Μαρτίου, σε συνεργασία με το Caid Center–[Κέντρο Κοινωνίας Επιστήμης και Τέχνης – Διεθνές φεστιβάλ επιστημονικών ταινιών Αθηνών], στον Δημοτικό κινηματογράφο <<Άνεσις>>.

Είσοδος ελεύθερη.
Το πρόγραμμα των προβολών είναι το εξής:

Σάββατο 16 Μαρτίου
(1)6:00 – 6:50μμ: Κυνηγώντας σεισμούς – 50’, Terra Mater, Αυστρία
Το ντοκιμαντέρ καταγράφει πώς τον Αύγουστο του 2016 μια ομάδα επιστημόνων άδραξε την ευκαιρία να συγκεντρώσει πρωτοφανή όγκο δεδομένων την επαύριο ενός καταστροφικού σεισμού στο Αματρίτσε. Οι μήνες που ακολούθησαν επιφύλασσαν εξίσου μεγάλες εκπλήξεις.
(2) 7:00 – 7:52μμ: Τι είναι το σύμπαν;– 52’, NOVA, ΗΠΑ
Το NOVA Wonders οδηγεί τους θεατές σε ένα ταξίδι στα όρια της επιστήμης, όπου οι ερευνητές ασχολούνται με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα της ζωής και του σύμπαντος. Στο επεισόδιο αυτό εξετάζουμε τι είναι το σύμπαν.
(3) 8:02 – 8:54μμ: Είμαστε μονοί;– 52’, NOVA, ΗΠΑ
Το NOVA Wonders οδηγεί τους θεατές σε ένα ταξίδι στα όρια της επιστήμης, όπου οι ερευνητές ασχολούνται με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα της ζωής και του σύμπαντος. Σε αυτό το επεισόδιο ανακαλύπτουμε εάν είμαστε μόνοι στο σύμπαν.
(4) 9:04 – 9:54μμ: Βουτιά θανάτου στον Κρόνο – 53’, NOVA, ΗΠΑ
Σχεδόν όλα όσα γνωρίζουμε σήμερα για τον πανέμορφο, γιγάντιο δακτυλιοειδή πλανήτη είναι απ’ το Κασσίνι, μια αποστολή ρομποτικού οχήματος από τη NASA, το 1997, που έφτασε στον Κρόνο το 2004. Από τότε το διαστημικό αεροσκάφος στέλνει εκπληκτικές εικόνες και επιστημονικά στοιχεία, αποκαλύπτοντας αναρίθμητές θαυμάσιες πληροφορίες για τον πλανήτη.
(5)10:05 – 10:58μμ: Τι ζει μέσα σου;– 53’, NOVA, ΗΠΑ
Το NOVA Wonders οδηγεί τους θεατές σε ένα ταξίδι στα όρια της επιστήμης, όπου οι ερευνητές ασχολούνται με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα της ζωής και του σύμπαντος. Σε αυτό το επεισόδιο θα εξεταστούν τα μικροβια που ζουν στον ανθρώπινο οργανισμό.

Κυριακή 17 Μαρτίου
(1) 9:00 – 9:50μμ: Η ζωή στα όρια της, Επεισόδιο 1– 50’, Terra Mater, Αυστρία
Στο δάσος του Αμαζονίου, το μεγαλύτερο δάσος της βροχής στη Γη, τα ζώα έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλές βροχοπτώσεις και περιοδικές πλημμύρες. Πρέπει να βρουν έξυπνους τρόπους να επιβιώσουν.

(2) 10:00 – 10:52μμ: Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ζωή; – 52’, NOVA, ΗΠΑ
Το NOVA Wonders οδηγεί τους θεατές σε ένα ταξίδι στα όρια της επιστήμης, όπου οι ερευνητές ασχολούνται με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα της ζωής και του σύμπαντος. Το επεισόδιο αυτό εξετάζει εάν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ζωή.
(3)11:02 – 11:52μμ: Διαμορφωτές του αύριο – Ρομπότ – 50’ Effervescence Doc, Γαλλία
Η διευκόλυνση της καθημερινότητάς μας αφήνοντας τις πιο δύσκολες δουλειές στις μηχανές είναι ένα υπέροχο όνειρο το οποίο πολύ σύντομα θα μπορεί να γίνει αληθινό για όλους.

Ομιλίες την Κυριακή 17 Μαρτίου

Την Κυριακή διοργανώνονται εκλαϊκευμένες ομιλίες αστρονομίας από τις 11πμ έως τις 2:00μμ., στην Παλαιά Δημοτική Αγορά σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας (ΣΕΑ) μετά από προσκλήσεως του από την Αστρονομική & Αστροφυσική Εταιρεία Δυτικής Ελλάδας.

Από το 2003 μέχρι και σήμερα ο “Σύλλογος Ερασιτεχνικής Αστρονομίας”(ΣΕΑ) είναι στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στον τομέα της παρατηρησιακής αστρονομίας, με δεκάδες ερευνητικά προγράμματα, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδας και του Εξωτερικού αλλά και προγράμματα διάδοσης και εκλαΐκευσης της επιστήμης της Αστρονομίας.

Από τις 11:00 έως τις 12:00 ομιλία με θέμα:
«Τι είναι η ερασιτεχνική αστρονομία».
Ομιλητής: Γρηγόρης Μαραβέλιας – Αστροφυσικός (PhD),
Πρόεδρος Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας (ΣΕA),
Ερευνητής Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης – Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Από τις12:00 έως τις 1:00μμ ομιλία με θέμα:
«Παρατηρώντας τα τερτίπια των άστρων» με ομιλητή πάλι τον Γρηγόρη Μαραβέλια.

Τέλος από τις 1:00 έως τις 2:00μμ θα γίνει ομιλία με θέμα:
«Της ημέρας τα καμώματα»
Ομιλητής: Μάριος Ιάκωβος Στρίκης – Φωτογράφος, Γραμματέας Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας (ΣΕΑ).