Πέμπτη, 28η Μαρτίου 2024  2:22 μμ

wm small
Τετάρτη, 08 Νοεμβρίου 2017 17:50

Τι εντυπωσίασε τον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνών σε Κούτουπα, Αρέντα. Τι θα μπορούσε να γίνει περισσότερο.

Αν βρίσκετε το άρθρο ενδιαφέρον κοινοποιήστε το
Πηγή: Πεζοπορικός Όμιλος Αθηνών

Πριν κάποιο διάστημα το agrinionews.gr είχε αναφερθεί στην κίνηση του Περιπατητικού Ομίλου Αθηνών να βάλει στο πρόγραμμα των επισκέψεων του έναν άγνωστο και αναξιοποίητο προορισμό στην Αιτωλοκαρνανία, τις κορυφές Κούτουπα και Αρέντα που βρίσκονται πάνω από τον Άγιο Βλάση της Δ.Ε. Παρακαμπυλίων του Δήμου Αγρινίου και από την Δ.Ε. Παναιτωλικού αντίστοιχα ( Δείτε τη σχετική αναφορά εδώ).Ζητήθηκε η γνώμη του εφόρου του αναβάσεων του Περιπατητικού Ομίλου Αθηνών κου Γιάννη Δημητράκη, ο οποίος ήταν αρχηγός στην συγκεκριμένη εξόρμηση.

Με βάση τα όσα απάντησε στις ερωτήσεις μας συνειδητοποιήσαμε για άλλη μια φορά ότι ενώ ακόμη και τα βουνά μας έχουν συγκριτικά φυσικά πλεονεκτήματα ( οδοντωτό ανάγλυφο), λείπει η προβολή και η σήμανση. Αυτός είναι και ο λόγος που ο τόπος μας δεν είναι τακτικός ορειβατικός προορισμός αλλά περιστασιακός σε σημείο που να αποτελεί είδηση η επίσκεψη ορειβατών από άλλες περιοχές στον τόπο μας:

1.Περιγράψτε συνοπτικά η διαδρομή της εκδρομής σας από τον Άγιο Βλάση έως τον Προυσσό. Πως επιλέξατε ως περιπατητικός σύλλογος Αθηνών αυτή τη διαδρομή ανάμεσα σε πολλές άλλες που υπάρχουν στην υπόλοιπη Ελλάδα;

Την διαδρομή αυτή την επιλέξαμε καθώς προσπαθούμε στο πρόγραμμα μας να βάζουμε διαδρομές που δεν έχουμε κάνει και διαδρομές που δεν γίνονται συνήθως από ορ. συλλόγους. Επίσης την διαδρομή αυτή την είχα κάνει παλιότερα με φίλους και μου άρεσε κι έτσι έκρινα οτι θα μπορούσε να μπει στο πρόγραμμα του ομίλου μας.

Ξεκινώντας από τον Αι Βλάση ανηφορίσαμε μέσα από το ελατόδασος μέχρι τον Πρ. Ηλία. από εκεί ακολουθήσαμε μονοπάτι που διασχίζει τα Κουτουπάκια και μας φέρνει στη βάση του Κούτουπα. Εκεί σε ένα βράχινο σημείο χρειάζεται κάποιος να χρησιμοποιήσει για λίγο τα χέρια του για να ανέβει τα βράχια και να βρεθεί πάλι σε σημείο που περπατώντας θα τον βγάλει στην κορυφή του Κούτουπα. από την κορυφή απολαύσαμε το θέαμα των λιμνών της Αιτ/νίας και κατεβήκαμε στον οικισμό του Κυνηγού. Από εκεί συνεχίσαμε προς το Νεραϊδοβούνι, που αφού το ανεβήκαμε πήραμε το μονοπάτι που μας έβγαλε στην Αρέντα. Εκεί, στον οικισμό Λάπατο – Κάτω Αρέντα μας περίμενε ο κυρ Λάμπρος. Άλλοι τακτοποιήθηκαν σε σπιτάκια κι άλλοι έστησαν τις σκηνές τους στον περίβολο της ταβέρνας. Την επόμενη μέρα ανεβήκαμε στην κορυφή Καταβόθρα και στην συνέχεια ακολουθήσαμε την κορυφόγραμμή μέχρι την κορυφή Τσίνα. Εκεί αφήσαμε την κορυφογραμμή που πάει προς τις κύριες κορυφές του Παναιτωλικού και στραφήκαμε προς την κορυφογραμμή που πάει στα Αραποκέφαλα. Αφού κατεβήκαμε στην άσφαλτο που πάει για τον Προυσσό, μπήκαμε στο μονοπάτι της Παναγίας και κατεβήκαμε στον Προυσσό, όπου μας περίμενε το πούλμαν μας.

2. Πρώτο στάδιο διαμονής: Ο Άγιος Βλάσης διαθέτει έναν μόνο ξενώνα, τον 4seasons. Πως λύσατε το πρόβλημα της στέγασης για τα άλλα μέλη της αποστολής. Θα σας βοηθούσαν εάν υπήρχαν και άλλες υποστηρικτικές λύσεις όπως π.χ ενοικιαζόμενα σπίτια μέσω airbnb;
Ο ξενώνας του Κου Κούρου κάλυψε επαρκώς τις ανάγκες μας, μιας κι αρκετά μέλη μας επιλέγουν την λύση του αντίσκηνου στις διανυκτερεύσεις τους. Ίσως 1-2 δωμάτια ακόμα να χρειάζονταν για μερικούς.

3. Ήρθατε σε επαφή με ντόπιους; Αν ναι ποιες οι εντυπώσεις σας;
Εγώ προσωπικά ήρθα σε απαφή με τον Κο Πολυχρόνη, που μας εξυπηρέτησε άψογα και κανόνισε να διανυκτερεύσουν κάποια μέλη μας στον προθάλαμο του Δημαρχείου, με τον Κο Κούρο που ήταν πάραπολύ φιλόξενος και δοτικός και τέλος με τον Τίμο….. που με καθοδήγησε από παλιότερα για να έρθω σε επαφή με τους δύο προηγούμενους. Δυστυχώς επειδή φτάσαμε πολύ αργά δεν είχα την δυνατότητα να έρθω σε επαφή με άλλους.

4. Υπήρξε κάτι που σας εκανε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην διάρκεια της διαδρομής σε σχέση με το ανάγλυφο του τοπίου; Επίσης τι κατά τη γνώμη σας λείπει από τη διαδρομή αυτή του Παναιτωλικού όρους ώστε να καταστεί πιο δημοφιλής στην ορειβατική κοινότητα;

Το εξαιρετικό στην διαδρομή είναι το οδοντωτό ανάγλυφο του Κούτουπα και του Νεραϊδοβουνίου, που κάνουν αυτό το μέρος του Παναιτωλικού να είναι το ομορφότερο από πλευράς ανάγλυφου, τόσο βλέποντας το από μακρυά, αλλά και περπατώντας το.
Αυτή η πλευρά του Παναιτωλικού, που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, χρειάζεται περισσότερη προβολή καθώς είναι σχετικά άγνωστη στους ορειβατικούς συλλόγους της Ελλάδας και σπάνια επισκέψιμη. Επίσης εκτός από την προβολή χρειάζεται βελτίωση η σηματοδότηση, κυρίως μετά τον Πρ. Ηλία.

agrinionews.gr

Διαβάστηκε 2355 φορές
Ακολουθείστε το AitoloakarnaniaBest.gr στο Google News
Συντακτική Ομάδα του AitoloakarnaniaBest.gr

Καθημερινή ενημέρωση με οτι καλύτερο συμβαίνει και ότι είναι χρήσιμο για τον κόσμο στην Αιτωλοακαρνανία. Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του νομού, ως φυσική ομορφιά, πολιτισμικές δράσεις, ιστορικά θέματα, ενδιαφέροντα πρόσωπα και ομάδες και οτι άλλο αξίζει να αναδειχθεί.