Πέμπτη, 28η Μαρτίου 2024  1:30 μμ

Κυριακή, 06 Νοεμβρίου 2016 23:21

Ένα νέο σύστημα της NASA δίνει 5 ημέρες στην ανθρωπότητα να προετοιμαστεί για σύγκρουση της Γης με αστεροειδή!

Η NASA σχεδίασε ένα σύστημα για να ανιχνεύει και δίνει έγκαιρη προειδοποίηση πέντε ημερών για ουράνια σώματα, όπως κομήτες ή αστεροειδείς που απειλούν να προσκρούσουν στην επιφάνειά της.

Το σύστημα της NASA είναι γνωστό ως Scout, και έργο του είναι ο εντοπισμός εξωγήινων αντικειμένων που κινούνται κοντά στη Γη.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσε η εξειδικευμένη σε θέματα διαστήματος ιστοσελίδα για τον εντοπισμό εξωγήινων αντικείμενα κοντά στη Γη (ΝΕΟΣ, για ακρωνύμιο στα αγγλικά). Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε από την εξειδικευμένη ιστοσελίδα Universe Today, η νέα συσκευή έχει σχεδιαστεί να ανιχνεύει αστεροειδείς πέντε ημέρες πριν αρχίσουν να απειλούν τη Γη.

Σύμφωνα με το άρθρο, το περιθώριο αυτό των πέντε ημερών είναι πολύ μεγαλύτερο των λίγων ωρών που απαιτούνται για να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και προετοιμασίες για να αποτραπεί μια επικείμενη καταστροφή, όπως η κινητοποίηση των πόρων, η προστασία των υποδομών ζωτικής σημασίας, όπως το κλείσιμο των πυρηνικών εγκαταστάσεων και φυσικά η εκκένωση των ανθρώπων.

Το σύστημα Scout πέρασε με επιτυχία το τεστ καθώς αναγνώρισε τον αστεροειδή UR36, μήκους περίπου 25 μέτρων ο οποίος κινείται προς τη Γη, αλλά θα περάσει σε απόσταση 498 χιλιάδων χιλιομέτρων από τον πλανήτη μας. Ένα τέτοιο σύστημα θα ήταν πολύ χρήσιμο το 2013, όταν ένας μετεωρίτης έπεσε στη ρωσική επαρχία Τσελιαμπίνσκ προκαλώντας πολλές υλικές ζημιές και τραυματίζοντας περισσότερους από 1.200 ανθρώπους.

Σκληρή δουλειά στο «χώρο της «διαστημικής άμυνας»

Το σύστημα περιλαμβάνει το Πανοραμικό Τηλεσκόπιο και το Σύστημα Ταχείας Απάντησης (Pan-STARRS) που βρίσκεται στη Χαβάη, το οποίο ανιχνεύει ουράνια αντικείμενα που πλησιάζουν τον πλανήτη μας και στέλνει το σήμα συναγερμού, το οποίο στη συνέχεια υποβάλλεται σε επεξεργασία από την κύρια μονάδα της συσκευής.

Συνολικά, τα τελευταία χρόνια η NASA έχει αναλύσει, περίπου, 15.000 αντικείμενα που πλησιάζουν τη Γη. Από αυτά τα 600 έχουν ταξινομηθεί ως μεγάλα σώματα με κατεύθυνση προς τη Γη, ΑΝ και πιστεύεται ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα στο διάστημα.

Στο μεταξύ η NASA ανακοίνωσε ότι το ρομποτικό όχημα Curiosity ανακάλυψε ένα "μεταλλικό" μετεωρίτη με περίεργη εμφάνιση, ο οποίος αποτελείται κυρίως από σίδηρο, όπως δείχνουν οι πρώτες αναλύσεις με τα όργανα του οχήματος.

Στο παρελθόν είχαν παρατηρηθεί ξανά τέτοιοι διαστημικοί βράχοι στον Άρη, αλλά ποτέ έως τώρα δεν είχαν μελετηθεί φασματοσκοπικά με τη βοήθεια των οργάνων του οχήματος. Οι πρώτες αναλύσεις δείχνουν ότι περιέχει επίσης νικέλιο και φώσφορο. Ο συγκεκριμένος μετεωρίτης μπορεί να έπεσε στον Άρη πριν από πολλά εκατομμύρια χρόνια.
Ως εκ τούτου, εκτός από το Scout, η NASA τρέχει παράλληλα και άλλα συστήματα για την ανάλυση των αστεροειδών. Για παράδειγμα, το σύστημα Sentry επικεντρώνεται στην ανάλυση των ουράνιων αντικειμένων που είναι μεγαλύτερα των 140 μέτρων, τα οποία θα μπορούσαν χτυπήσουν τη Γη, προκαλώντας μεγάλες καταστροφές. Τα συστήματα αυτά θα μας επιτρέψουν να προετοιμαστούμε καλύτερα και να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιβίωσης από μια σημαντική σύγκρουση.