logo small for menu

  • Simple Item 1
  • 1
facebookbuttonTwitterbuttonyoutubebuttoninstagrambuttonrss button
Σάββατο, 4η Ιουλίου 2020, 2:39 μμ
Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2020 19:08

Οι 10 καλύτερες τροφές για μετά την γυμναστική

Αν βρίσκετε το άρθρο ενδιαφέρον κοινοποιήστε το

Για να ξέρουμε τι χρειάζεται να τρώμε μετά την γυμναστική είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τι συμβαίνει όταν γυμναζόμαστε!

Η διαδικασία που λαμβάνει μέρος στον οργανισμό μας – σε οποιοδήποτε είδος γυμναστικής- είναι η αποδόμηση των μυών και στην συνέχεια η επαναδόμηση τους. Δηλαδή, σαν να χτίζουμε ένα σπίτι και να το γκρεμίζουμε σε διάφορα σημεία ή και ολόκληρο για να το χτίσουμε ξανά ακόμα πιο γερό και όμορφο.

Αν όμως δεν υπάρχουν τα κατάλληλα ‘’υλικά’’ το αποτέλεσμα δεν είναι το ιδανικό και δεν απολαμβάνουμε όλα τα οφέλη της άσκησης. Πολλές φορές δε αν κάποιος γυμνάζεται χωρίς να φροντίζει παράλληλα την διατροφή του ως ένα βαθμό έστω, η γυμναστική μπορεί να αποβεί επιζήμια!

Τα βασικά ‘’δομικά υλικά’’ ή θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται είναι οι πρωτεΐνες και τα μικροστοιχεία (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα) ή αλλιώς οι γνωστοί ηλεκτρολύτες. Ωστόσο απαιτούνται, όπως σε κάθε περίσταση, λιπαρά οξέα.

Επίσης, ο οργανισμός αποθηκεύει υδατάνθρακες (υπο μορφή γλυκογόνου) σε συκώτι και μύες ώστε να έχει άμεσα διαθέσιμη ενέργεια κατά την διάρκεια της γυμναστικής και είναι απαραίτητο πάντα να αναπληρώνονται μετά το πέρας αυτής.

Παράγοντες που διαφοροποιούν τις ανάγκες σε ποσότητα του κάθε θρεπτικού συστατικού είναι

  • το είδος της άσκησης
  • η ποσότητα ιδρώτα που χάνεται
  • η διάρκεια της άσκησης
  • οι συνθήκες περιβάλλοντος (ηλιοφάνεια, υγρασία κ.ο.κ.).

Ωστόσο, στις όποιες συνθήκες έχουμε ανάγκη τα ίδια θρεπτικά συστατικά.

Οι 10 καλύτερες τροφές για μετά την γυμναστική είναι οι παρακάτω…

  1. Νερό. Η σημαντικότερη ‘’τροφή’’ είναι το νερό! Μας ενυδατώνει και προσφέρει πλήθος ιχνοστοιχείων και μετάλλων.
  2. Αβοκάντο. Περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία είναι καθοριστικής σημασίας για την θεραπεία των μυών και αρθρώσεων μετά από άσκηση, στην οποία καταπονούνται.
  3. Αυγά (ολόκληρα). Περιέχουν την καλύτερη πηγή πρωτείνης, με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για την αναδόμηση και επιδιόρθωση των μυών και μας οδηγούν σε κορεσμό.

4. Λιπαρά ψάρια όπως σαρδέλα, σολωμό κ.ο.κ. Πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα για αποκατάσταση των μυών και μείωση των φλεγμονών των αρθρώσεων.

  1. Γαλοπούλα/ κοτόπουλο. Μεγάλη ποσότητα εύπεπτης πρωτείνης και απαραίτητων αμινοξέων.
  2. Γιαούρτι. Περιέχει αντιοξειδωτικά στοιχεία και πρωτείνες για αναδόμηση, αποκατάσταση των μυών και αποθήκευση γλυκογόνου.
  3. Ξηροί καρποί. Πλούσιοι σε μαγνήσιο, πρωτείνες και φυτικές ίνες για αποκατάσταση των μυών. Επίσης, μέσω των λιπαρών τους οξέων οδηγούν σε μείωση των φλεγμονών συνολικά.
  4. Μπανάνες. Σημαντικό φρούτο για μετά την άσκηση αφού περιέχει μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο, χαλκό, βιταμίνη C, υδατάνθρακες. Χρήσιμα θρεπτικά στοιχεία για την αποκατάσταση του οργανισμού μετά την άσκηση, προλαμβάνει τις κράμπες, βοηθά στην καλή καρδιακή λειτουργία και στον μεταβολισμό.
  5. Βρώμη. Περιέχει πλήθος βιταμινών, ιχνοστοιχείων, μετάλλων και υδατανθράκων για αύξηση γλυκογόνου στις αποθήκες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β που υποστηρίζουν την σωστή απορρόφηση των πρωτεινών και υδατανθράκων.

10. Γλυκοπατάτα. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, B6 και D. Βιταμίνες απολύτως απαραίτητες για την αποκατάσταση των μυών και την σωστή λειτουργία των νευρών και μυών.

Κάποια παραδείγματα γευμάτων/ σνακ είναι

  • Σολωμός με γλυκοπατάτες
  • Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, μπανάνα
  • Ομελέτα με βρώμη
  • Smoothies στα οποία μπορείτε να αναμίξετε διάφορα υλικά όπως γιαούρτι ή γάλα καρύδας με λαχανικά (-ιδανικά- φρέσκο δροσουλίτη ή μαιντανό/ σέλινο, λαχανικά γεμάτα με μικροστοιχεία) και χυμό λεμονιού

Ο συνδυασμός των τροφών μπορεί να είναι όποιος επιθυμούμε.

Είναι σημαντικό, όμως, να αναπληρώνουμε τους ηλεκτρολύτες άμεσα και να καταναλώνουμε ένα γεύμα/ σνακ το αργότερο 2 ώρες μετά.

Το σώμα μας με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να εργαστεί σε ιδανικές συνθήκες, χωρίς τραυματισμούς, καταπονήσεις, φλεγμονές και θα  μπορούμε να αυξήσουμε την απόδοση μας όποτε το θελήσουμε με ασφάλεια και επιτυχία.

πηγή: https://www.fmh.gr/oi-10-kalyteres-trofes-gia-meta-tin-gymnastiki/

Διαβάστηκε 1966 φορές
Συντακτική Ομάδα του AgrinioBestOf.gr

Καθημερινή ενημέρωση με οτι καλύτερο συμβαίνει στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του νομού, ως φυσική ομορφιά, πολιτισμικές δράσεις, ενδιαφέροντα πρόσωπα και ομάδες και οτι άλλο αξίζει να αναδειχθεί.

Προσθήκη σχολίου

Οι διαχειριστές της παρούσας Ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιοποιούν ή οχι τα σχόλια σας. Θα δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια που τηρούν τους κανόνες της ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς. Κατά προτίμηση προτιμήστε να γράφετε Ελληνικά.

Τελευταία Άρθρα στην ίδια Ενότητα

Τελευταία Άρθρα απο όλες τις Ενότητες

eklogesdytika banner final

FRIGO TOOLS BANNER SIDE

25 SECONDS CAFE

kostopoulou

mpalotis banner

COFFEE SIR

magnitaki

grivaswines

mpampatsikos

dimitra greka

manikas

wineoutlet banner 300x180

vivlio life

fit ems gym

agrinio kathariotita 2

agrinio kathariotita 1

ESA AGRINIOY sthrizoyme thn topikh agora

xamogelo Banner 350x200 gamos vaptisi

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα που ενδιαφέρουν

Αιτωλοακαρνανία. Ένας τόπος φιλημένος απ'τον Θεό. Ας τον γνωρίσουμε !!!

Προτεινόμενα

  • 1