logo small for menu

  • Simple Item 1
  • 1
facebookbuttonTwitterbuttonyoutubebuttoninstagrambuttonrss button
Τρίτη, 18η Φεβρουαρίου 2020, 9:37 πμ
Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020 23:11

Πρωινή Γυμναστική χωρίς Πρωινό;

Κοινοποιησέ το

Πρωινή Γυμναστική

Πολύ συχνά με ρωτούν στο γραφείο: «Αν μετά την πρωινή γυμναστική, χωρίς να έχω φάει πρωινό, θα με βοηθήσει να κάψω περισσότερο λίπος;»

Εγώ και η κόρη μου

Εγώ για παράδειγμα, με το που ξυπνάω θέλω να φάω το πρωινό μου και σίγουρα το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι δεν είναι η άσκηση, γιατί θέλω τον χρόνο μου. Δεν συμβαίνει το ίδιο με την κόρη μου όμως, που πετάγεται από το κρεβάτι γεμάτη ενέργεια… και είναι μόλις τεσσάρων χρονών!

Επιστημονικά Δεδομένα

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα η μέτριας έντασης άσκηση, πριν την κατανάλωση πρωινού γεύματος, μπορεί να ενισχύσει τα οφέλη για την υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της καύσης περισσότερου λιπώδους ιστού, αλλά και στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου του αίματος, βελτιώνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι:

• όσοι προπονούνταν πριν το πρωινό, έκαψαν διπλάσια ποσότητα λίπους από εκείνους που έκαναν προπόνηση μετά από ένα πρωινό γεύμα.
• όσοι δεν είχαν φάει από το προηγούμενο βράδυ, είχαν χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης κατά τη διάρκεια της πρωινής άσκησης
• δεν επηρέασε το ενεργειακό ισοζύγιο της ημέρας, άρα δεν εκφράστηκε και σε μείωση βάρους

Πώς λειτουργεί το σώμα μας;

Το ότι το σώμα αξιοποιεί περισσότερο λιπώδη ιστό με την πρωινή γυμναστική, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αυτό μεταφράζεται στο ότι η προπόνηση, πριν το πρωινό, οδηγεί στη χρήση κυρίως λίπους ως καύσιμο για τους μύες.

Όσο, δε,  η άσκηση συνεχίζεται και αποκτάτε καλύτερη φυσική κατάσταση, βελτιώνεται η ευαισθησία στην ινσουλίνη, η διαχείριση της γλυκόζης από τους μύες, καθώς και η αξιοποίηση του λιπώδη ιστού.

Πρόληψη για το Σάκχαρο

Αυτή η γνώση είναι χρήσιμη και σε άτομα που έχουν κληρονομικότητα στο σάκχαρο ή βρίσκονται στο στάδιο του προδιαβήτη, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Ακόμη και σε άτομα με διαβήτη και υψηλό σάκχαρο, η άσκηση νηστικός/η μειώνει την ινσουλινοαντίσταση, δηλαδή τη δυσκολία μεταφοράς της γλυκόζης στα κύτταρα με τη βοήθεια της ινσουλίνης.

Τροφή για Σκέψη

• Η συγκεκριμένη έρευνα αφορούσε μόνο άντρες, είναι σημαντικό επομένως να δούμε αν τα αποτελέσματα ισχύουν και για το γυναικείο φύλο.
• Περισσότερη απώλεια λίπους μεταφράζεται σε καλύτερη εικόνα σώματος. Ακόμη και όταν είναι σταθερό το βάρος, άλλο όγκο έχει το λίπος (σχεδόν διπλάσιο) και άλλο ο μυικός ιστός.
• Φυσικά και είναι θεμιτή η προστασία κατά του σακχαρώδη διαβήτη, χωρίς μείωση βάρους. Ωστόσο, μας ενδιαφέρει σε άτομα που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, να στοχεύσουμε και στη μείωση του βάρους.

Κλείνοντας

Η Πρωινή Γυμναστική, χωρίς πρωινό γεύμα, προϋποθέτει να μην έχουν περάσει πολλές ώρες από την ώρα που ξυπνήσατε. Για παράδειγμα, αν γυμναστείτε στις 11.00 και έχετε ξυπνήσει από τις 7.00, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα έχετε την ίδια απόδοση στην άσκηση.

Συμβουλευτείτε λοιπόν, τον γυμναστή σας για το πρόγραμμα πρωινής γυμναστικής που θα κάνετε, αλλά και τον διαιτολόγο σας για το μετα-προπονητικό σας γεύμα ώστε να δείτε τα βέλτιστα αποτελέσματα στον οργανισμό σας και στο σώμα σας.


Μαρία Ζερβού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος , Λουτράκι

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

Edinburgh, R.M., Bradley, H.E., Abdullah, N.F., Robinson, S.L., Chrzanowski-Smith, O.J., Walhin, J.P., Joanisse, S., Manolopoulos, K.N., Philp, A., Hengist, A. and Chabowski, A., 2019. Lipid metabolism links nutrient-exercise timing to insulin sensitivity in men classified as overweight or obese. bioRxiv, p.742627.

Albright, A., Franz, M., Hornsby, G., Kriska, A., Marrero, D., Ullrich, I. and Verity, L.S., 2000. American College of Sports Medicine position stand. Exercise and type 2 diabetes. Medicine and science in sports and exercise, 32(7), pp.1345-1360.

fmh.gr

Διαβάστηκε 1516 φορές
Συντακτική Ομάδα του AgrinioBestOf.gr

Καθημερινή ενημέρωση με οτι καλύτερο συμβαίνει στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του νομού, ως φυσική ομορφιά, πολιτισμικές δράσεις, ενδιαφέροντα πρόσωπα και ομάδες και οτι άλλο αξίζει να αναδειχθεί.

Προσθήκη σχολίου

Οι διαχειριστές της παρούσας Ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιοποιούν ή οχι τα σχόλια σας. Θα δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια που τηρούν τους κανόνες της ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς. Κατά προτίμηση προτιμήστε να γράφετε Ελληνικά.

Τελευταία Άρθρα στην ίδια Ενότητα

Τελευταία Άρθρα απο όλες τις Ενότητες

eklogesdytika banner final

FRIGO TOOLS BANNER SIDE

COFFEE SIR

25 SECONDS CAFE

magnitaki

ATHOS CAFE NEW

grivaswines

καρβουνα καυσοξυλα pellet βασιλακας

mpampatsikos

dimitra greka

manikas

6p banner

kostopoulou

wineoutlet banner 300x180

vivlio life

fit ems gym

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα που ενδιαφέρουν

Το Θέμα της Ημέρας
  • 1