logo small for menu

  • 1
facebookbutton Twitterbutton youtubebutton instagrambutton
Πέμπτη, 15η Νοεμβρίου 2018, 8:35 πμ
Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018 20:57

Κακή διάθεση: 5 φυσικοί τρόποι αύξησης της σεροτονίνης

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Μόλις χωρίσατε; Πιέζεστε υπερβολικά στη δουλειά; Αισθάνεστε ότι όλα πάνε χάλια; Ό,τι και αν σας συμβαίνει, δεν εύχεστε μερικές φορές να υπήρχε το μαγικό χάπι που φτιάχνει τη διάθεση;

Υπάρχει και είναι η σεροτονίνη, η χημική ουσία που παράγει ο οργανισμός και στόχος της είναι να σας βοηθά κάθε φορά που συναντάτε κάποιο εμπόδιο.

Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που υπάρχει στον εγκέφαλο και στο έντερο και βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου, της όρεξης και της διάθεσης. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, κάποιοι άνθρωποι που υποφέρουν από κατάθλιψη, είναι πιθανό να έχουν υπερβολικά χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, γεγονός που εξηγεί γιατί οι επιλεκτικοί αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης (SSRIs), οι οποίοι αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, αποτελούν βασικό παράγοντα στη θεραπεία της κατάθλιψης.

Μπορείτε όμως να αυξήσετε φυσικά τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό σας και να ενισχύσετε την πνευματική σας υγεία με τις ακόλουθες πέντε στρατηγικές:

Άσκηση

Σίγουρα το έχετε ακούσει: Η άσκηση προκαλεί έκκριση ενδορφινών, οι οποίες μας κάνουν χαρούμενους. Όταν γυμνάζεστε, το σώμα σας απελευθερώνει σεροτονίνη και ντοπαμίνη, ουσίες που καταπολεμούν τους μυϊκούς πόνους. Δεν χρειάζεται πολλή άσκηση για να αποκομίσετε τα οφέλη. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Βερμόντ, αρκούν 20 λεπτά προπόνησης για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας έως και για 12 ώρες.

Φροντίστε μόνο να επιλέξετε ασκήσεις που πραγματικά σας αρέσουν, συνιστά ο Simon Young, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά. Αν μισείτε κάθε λεπτό της προπόνησής σας, πόσο μπορεί να βελτιωθεί η διάθεσή σας…

Μασάζ

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι έκαναν μια επισκόπηση 12 μελετών σχετικά με τα οφέλη του μασάζ και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης επειδή επηρεάζει τη βιοχημεία του σώματος. Σειρά μελετών με πάνω από 500 συμμετέχοντες (άντρες, γυναίκες και παιδιά) με κατάθλιψη ή άγχος, έδειξαν ότι η θεραπεία με μασάζ μείωσε τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες έως και 53% και αύξησε τα επίπεδα σεροτονίνης.

Βγείτε στον ήλιο

Τους χειμερινούς μήνες και ειδικά Ιανουάριο και Φεβρουάριο, μην αφήνετε την ηλιοφάνεια ανεκμετάλλευτη. Η εποχική συναισθηματική διαταραχή είναι συνηθισμένη κατά τους χειμερινούς μήνες και σχετίζεται με την απουσία φυσικού φωτός. Αυστραλιανή μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι έχουν υψηλότερα επίπεδα σεροτονίνης κατά τις ηλιόλουστες μέρες συγκριτικά με τις ημέρες που επικρατεί συννεφιά.

Προσοχή στη διατροφή

Ορισμένες τροφές μπορούν να αυξήσουν φυσικά τα επίπεδα σεροτονίνης. Μία από τις καλύτερες τροφές είναι τα καρύδια. Αμερικανική μελέτη με 20 άτομα που έλαβαν συστάσεις να αποφεύγουν τα καρύδια και 22 που τα κατανάλωναν τακτικά, έδειξε μετά από τρεις μήνες ότι όσοι έτρωγαν καρύδια είχαν αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης (μεταξύ άλλων θετικών επιδράσεων στην υγεία τους).

Άλλα τρόφιμα που ενισχύουν τα επίπεδα σεροτονίνης είναι ο ανανάς, τα δαμάσκηνα και οι ντομάτες.

Διαλογισμός

Ο διαλογισμός και γενικά οι τεχνικές χαλάρωσης έχουν σημαντικά οφέλη για την ψυχική υγεία. Έρευνες δείχνουν ότι ο κλασικός διαλογισμός μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να αυξήσει τα επίπεδα σεροτονίνης, ενώ αρκούν 30 λεπτά για να βελτιώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης, σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

http://medicalnews.gr

 

Διαβάστηκε 229 φορές
Η Συντακτική Ομάδα του AgrinioBestOf.gr

Καθημερινή ενημέρωση με οτι καλύτερο συμβαίνει στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του νομού, ως φυσική ομορφιά, πολιτισμικές δράσεις, ενδιαφέροντα πρόσωπα και ομάδες και οτι άλλο αξίζει να αναδειχθεί.

Προσθήκη σχολίου

Οι διαχειριστές της παρούσας Ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιοποιούν ή οχι τα σχόλια σας. Θα δημοσιεύονται μόνο τα σχόλια που τηρούν τους κανόνες της ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς. Κατά προτίμηση προτιμήστε να γράφετε Ελληνικά.

Αφήστε σχόλιο...

Τελευταία Άρθρα στην ίδια Ενότητα

Τελευταία Άρθρα απο όλες τις Ενότητες

 

mpampatsikos

fit ems

dimitra greka

manikas

prosfigas

mirgiannis banner

6p banner

giglas gym

panaitolikos1926

wineoutlet banner 300x180

vivlio life

 liapis elastika
 
grivaswines

jooble

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα που ενδιαφέρουν

  • 1