Παρασκευή, 29η Μαρτίου 2024  9:45 πμ

wm small
Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016 19:08

Γιώργος Ι. Γαλανόπουλος: Ο Καλυβιώτης ποδηλάτης που θα μετάσχει σε φιλανθρωπικό αγώνα

Αν βρίσκετε το άρθρο ενδιαφέρον κοινοποιήστε το

«Δεν υπάρχει τίποτα ομορφότερο στη ζωή από το να συνδυάζεις αθλητισμό, ταξίδια και εθελοντισμό».

Αυτό το σκεπτικό αποτέλεσε τη βάση για να γεννηθεί το πρότζεκτ “Wheeling2help” μια εθελοντική πρωτοβουλία Ελλήνων φίλων του ποδηλάτου, όπου αναμένεται να συμμετάσχει για δεύτερη χρονιά και ο συμπατριώτης μας Γιώργος Ι. Γαλανόπουλος.

Ο Γιώργος Ι. Γαλανόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Καλύβια, ενώ τα τελευταία χρόνια μετακόμισε μαζί με την οικογένειά του στην Μ. Βρετανία…

Σήμερα μένει μαζί με τον αδερφό του Τάσο, στο St. Albans, μια περιοχή λίγο πιο έξω από Λονδίνο και εργάζεται σε μια εταιρεία ως τεχνικός Η/Υ ενώ η ενασχόληση του με το ποδήλατο και τον εθελοντισμό προέκυψαν τυχαία!

Όπως μας ανέφερε στην πρόσφατη επικοινωνία που είχαμε μαζί του, το πρότζεκτ “Wheeling2help” είναι μια πρωτοβουλία που στόχο έχει να εμπνεύσει και να μυήσει τους νέους στον εθελοντισμό μέσω κοινωνικών δράσεων στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Οι εμπνευστές του προσπαθούν να αφυπνίσουν τη συνείδησή τους σε θέματα που αφορούν την παιδεία, τον εθελοντισμό, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, την υγεία και το περιβάλλον.

Φέτος λοιπόν, το “Wheeling2Help” ξεκινά από Κωνσταντινούπολη στις 7 Σεπτεμβρίου 2016 με τελικό προορισμό το Ηράκλειο Κρήτης, στις 9 Οκτωβρίου 2016. Στόχος είναι να συγκεντρωθούν 20.000 € για την αγορά αμαξιδίων για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Παράλληλα σε κάθε πόλη (20 πόλεις στο σύνολο Αλεξανδρούπολη 10/9, Κομοτηνή 11/9, Ξάνθη 12/9, Καβάλα 13/9, Θεσσαλονίκη 15/9, Λάρισα 17/9, Τρίκαλα 18/9, Καρδίτσα 19/9, Βόλος 20/9, Λαμία 22/9, Αθήνα 25/9, Κόρινθος 27/9, Ναύπλιο 28/9, Τρίπολη 29/9, Καλαμάτα 1/10, Σπάρτη 3/10, Γύθειο 4/10, Χανιά 7/10, Ρέθυμνο 8/10 και Ηράκλειο 9/10) θα γίνονται εκδηλώσεις για την ενημέρωση του κόσμου αλλά και δραστηριότητες όπου όλοι μπορούν να συμμετέχουν.

Να δούμε όμως πως μας περιγράφει ο Γιώργος Ι. Γαλανόπουλος τις εμπειρίες από την προσπάθειά του στον περσινό φιλανθρωπικό αγώνα…

Γιώργο πότε ξεκίνησες την ποδηλασία και πως προέκυψε η συμμετοχή σου στον φιλανθρωπικό αγώνα Wheeling2help;

koi-kaliviotis-filanthropikos-agonas2

Γενικά με το ποδήλατο δεν είχα ιδιαίτερη σχέση. Τον τελευταίο χρόνο άρχισα δειλά δειλά να ποδηλατώ… Αυτό που με κινητοποίησε να αρχίσω να κάνω ποδηλασία ήταν όταν είδα άντρες 50 και 60 χρονών να κάνουν μια διαδρομή 11 χλμ όπως οδηγούσα να πάω στη δουλειά. Όσο δηλαδή τα Καλύβια από το Αγρίνιο!

Η αρχή ήταν δύσκολη, αλλά με το καιρό συνήθισα και άρχισα να συμμετέχω σε διαδρομές κάθε βδομάδα με συναδέλφους. Πάνω λοιπόν που είχα συνηθίσει το ποδήλατο, μια καλή μου φίλη από Κρήτη η Μάρω Σφακιανάκη, με παρότρυνε αφού μένω κοντά στο Λονδίνο να συμμετάσχω σε μια ποδηλατάδα που θα κάνει ο Ελπιδοφόρος Χρυσοβέργης με τη κοπέλα του, Δώρα Μπίτση. Εδώ να αναφέρω ότι, ήδη είχαν κάνει μια δράση στην Αφρική το «AfriQuest», όπου ταξίδεψαν για 6 μήνες από το Κέηπ Τάουν (Cape Town) της Νότιας Αφρικής μέχρι το Καϊρο της Αιγύπτου, όπου κατάφεραν μέσω του Indiegogo (crowdfunding) κυρίως να μαζέψουν χρήματα και να βοηθήσουν ορφανοτροφεία και ιατρεία στην Νότια Αφρική, Τανζανία και Αιθιοπία, να φτιάξουν σχολείο στη Κένυα και ένα πηγάδι στο Σουδάν, που έδωσε πρόσβαση σε πόσιμο νερό σε 1200 κατοίκους.

Μαθαίνοντας λοιπόν για το ποιος είναι ο Ελπιδοφόρος και η Δώρα, μου κέντρισε το ενδιαφέρον και χωρίς να τον ξέρω του έστειλα μήνυμα ότι θα τον συναντήσω στην αφετηρία της ποδηλατάδας και πιο συγκεκριμένα του Wheeling2Help. Η διαδρομή είχε σαν αφετηρία το Λονδίνο με τελικό προορισμό την Αθήνα, κάνοντας μια διαδρομή 2.500 χλμ για 35 ημέρες διασχίζοντας 8 χώρες. Και όλο αυτό για να συγκεντρωθούν 10.000 ευρώ (€) για τον Σύλλογο “Φλόγα” που βοηθάει παιδιά με νεοπλασματική ασθένεια.

Το θεώρησα αξιοθαύμαστο και ο στόχος μου αρχικά ήταν να τον συνοδέψω στο κομμάτι της Αγγλίας για 2 μέρες. Από Λονδίνο στο Μέηντστόουν και από Μέηντστόουν μέχρι Ντόβερ που θα έπαιρνε το καράβι να συνεχίσει στην Γαλλία. Στη συνάντηση στο Λονδίνο ήμασταν 10 άτομα, με πρωταρχικό στόχο να εμψυχώσουμε και να υποστηρίξουμε τον Έλπι (όπως του αρέσει να τον προσφωνούν) σε αυτήν την όμορφη πρωτοβουλία κανείς μας δεν ήταν επαγγελματίας ποδηλάτης, οι πιο πολλοί απλά κάνανε κοντινές αποστάσεις. Αλλά σιγά σιγά κάνοντας πετάλι τα χιλιόμετρα περνούσαν και από παρέα αγνώστων καταφέραμε να γίνουμε ομάδα και να εμψυχώνουμε ο ένας τον άλλον ώστε να φτάσουμε στον προορισμό της ημέρας.

Ποδηλατώντας στους ελληνικούς δρόμους…

koi-kaliviotis-filanthropikos-agonas3

Όταν αποχαιρετήσαμε τον Έλπι και τον Πάρη (ο Πάρης ποδηλάτισε με τον Έλπι μέχρι την Γερμανία) τότε αποφάσισα να τον συναντήσω και στο κομμάτι της Ελλάδας. Από Ηγουμενίτσα μέχρι Αθήνα.

Έτσι η Μάρω, ο Πάρης και εγώ που μένουμε Αγγλία, πήραμε αεροπλάνο για Κέρκυρα και αφού για αποσκευή είχαμε το ποδήλατο, συναντήσαμε τον Έλπι και τη Δώρα στην Ηγουμενίτσα. Στην Ηγουμενίτσα μας υποδέχτηκαν τοπικοί φορείς, κάναμε ποδηλατάδα όλοι μαζί και μάθαμε πώς δημιουργήθηκε η “Φλόγα”. Συναντήσαμε τους ανθρώπους πίσω από το Σύλλογο Γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια, και μας έπιασε ρίγος για το έργο που επιτελούν και το εθελοντικό τους έργο με τα τόσα πολλά εργόχειρα που φτιάχνουν για να τα διαθέσουν για την ενίσχυση της Φλόγας.

Μπορείς να μας περιγράψεις τις εμπειρίες από την περσινή συμμετοχή σου “Wheeling2Help”; Ποιές δυσκολίες αντιμετωπίσατε σε αυτή την επίπονη διαδρομή;

Συνεχίζοντας τη ποδηλατάδα αντιμετωπίσαμε πολλές ανηφόρες. Η πιο δύσκολη διαδρομή ήταν προς Ιωάννινα, για καλή μας τύχη είχαμε για υποστήριξη τους γονείς της Δώρας (τον κύριο Ηλία και τη κυρία Μαρία) καθώς και την αδελφή της, τη Στέβη, που μας έδιναν κουράγιο από το αμάξι, αλλά και μας εφοδιάζανε με μπόλικα νερά. Όταν φτάσαμε στα Ιωάννινα ο τοπικός σύλλογος της “Φλόγας” μας υποδέχτηκε μαζί με τοπικούς φορείς και πλήθος κόσμου και κάναμε το γύρο της πόλης όλοι μαζί. Στα Ιωάννινα μεγάλωσε η ομάδα καθώς μας συνάντησε ο Μανώλης και ο Σωτήρης. Και οι δύο δώσανε “τρελή” ώθηση σε όλους στην ομάδα.

Την τρίτη μέρα συνεχίσαμε προς Μέτσοβο είναι μια διαδρομή που θα θυμόμαστε για πάντα, τα είχε όλα. Ήλιο, ζέστη κούραση αλλά φτάσαμε σώοι όπου μας υποδέχτηκε η Μαρίνα στο σπίτι της στο Ανήλιο δίπλα απ το Μέτσοβο. Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να πάμε στο Μέτσοβο για το ξακουστό κοντοσούφλι!

Την τέταρτη μέρα, και αφού αποχαιρετήσαμε τη Μαρίνα, αρχίσαμε να ανεβαίνουμε την Κατάρα! Η Μάρω δεν ήθελε να ακούει άλλο για ανηφόρα! Με τα πολλά πολλά την ανεβήκαμε και το ρίξαμε στο χορό στη κορυφή. Η υπόλοιπη διαδρομή προς Καλαμπάκα ήταν εύκολη, πριν φτάσουμε μας υποδέχτηκε ο Βαγγέλης και μαζί με τον Πάρη κάναμε την υπέρβαση και ανεβήκαμε και άλλη ανηφόρα αυτή τη φορά να δούμε από κοντά τα Μετέωρα. Η θέα ήταν απίστευτη και είδαμε από πρώτο χέρι τα μαγευτικά τοπία. Στη Καλαμπάκα μας περίμενε πλήθος κόσμου και πολλά παιδιά όπου πραγματικά όλοι συγκινηθήκαμε.

Από εκεί συνεχίσαμε για το προορισμό της ημέρας τα Τρίκαλα. Πριν τα Τρίκαλα μας συνόδεψε ο ποδηλατικός σύλλογος Τρικάλων, έχοντας επικεφαλή τον Στέλλιο Βάσκο.

Φτάνοντας στα Τρίκαλα, μας υποδέχτηκε ο δήμαρχος, ο τοπικός σύλλογος γονέων της Φλόγας, τοπικοί φορείς και πλήθος κόσμου όπου όλοι μαζί στείλαμε στον ουρανό φωτισμένα αερόστατα. Στα Τρίκαλα βρήκα και έναν κοντοχωριανό από την Καμαρούλα, τον Κώστα Τσεκούρα, που έχει ποδηλατάδικο και πολλά ποδήλατα αντίκες που έχει συλλέξει στο πέρασμα των χρόνων.

koi-kaliviotis-filanthropikos-agonas4

Την πέμπτη μέρα η “παρέα” μεγάλωσε, ήρθε η Αντωνία στην παρέα, αφού αποχαιρετήσαμε τις μητέρες της “Φλόγας” πήραμε το δρόμο για Δομοκό. Φτάνοντας στο Δομοκό μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος της κοινότητας Μίμης Τσόγκας και συναντήσαμε την Νατάσσα το ένατο μέλος της παρέας. Το βράδυ μοιραστήκαμε μεζέδες και ιστορίες με τον Μίμη και τον Αντιδήμαρχο στην ταβέρνα του Ζήση “Το Μάτι”.

Βρισκόμαστε στην έκτη μέρα και η ομάδα όλο και μεγαλώνει και άλλος Γιώργος στη παρέα, ο Θύμιος που μας συνόδεψε μέχρι τη Λαμία και που γενναιόδωρα προσφέρθηκε να μείνουμε στο ξενοδοχείο του στη Λαμία, όπου ήταν ο προορισμός για τη μέρα.

Αξίζει να αναφέρω ότι η μέρα είχε ιδιαίτερη σημασία, καθώς η Λαμία είναι η γενέτειρα πόλη του Έλπι. Οι προετοιμασίες είχαν αρχίσει πριν καιρό για να τον υποδεχτούν και όλη η πόλη κατέβηκε στη πλατεία όπου γίναμε όλοι μια αγκαλιά! Σε αυτή την πλατεία καταλάβαμε πώς πλέον η ιδέα του Έλπι μετατράπηκε σε κίνημα αγάπης, και πώς όλοι μαζί όταν δρούμε κάνουμε αξιοθαύμαστα πράγματα.

Έβδομη μέρα και πήραμε το δρόμο για τις Θερμοπύλες όπου αποτίσαμε φόρο τιμής στο άγαλμα του Λεωνίδα και τους Σπαρτιάτες!

Στη συνέχεια πήραμε το δρόμο για τα Καμμένα Βούρλα και Λιβανάτες, όπου προστέθηκαν στην ομάδα ο Σπύρος με την Αγγελική.

Την όγδοη μέρα είχαμε να καλύψουμε κάμποση απόσταση καθώς είχαμε μείνει πίσω… Έπρεπε να ποδηλατίσουμε 120 χλμ με τον Πάρη για να φτάσουμε στο Δήλεσι κοντά στο Σχηματάρι. Μέχρι να φτάσουμε είχε βραδιάσει, αλλά μας υποδέχτηκαν οι γονείς της Δώρας που είχαν μαγειρέψει ένα φοβερό παστίτσιο καθώς και τρομερό γλυκό.

Η ένατη και τελευταία μέρα της ποδηλατάδας ήταν γεγονός. Όλοι ανυπομονούσαμε και όσο κάναμε πετάλ και ξεπρόβαλε η Αθήνα, τόσο πιο πολύ “τρελαινόμασταν”. Ο στόχος για να μαζευτούν τα χρήματα είχε υπερκαλυφθεί. Καταφέραμε να συγκεντρώσουμε το ποσό των 15.650 ευρώ (€)!

Με το που φτάσαμε στο Καλλιμάρμαρο πραγματικά “άνοιξαν οι ουρανοί”.

Τελικός προορισμός το Κλειστό Στάδιο στο Γουδί, όπου έγινε εκδήλωση προς τιμήν του Έλπι και για αυτό το κατόρθωμα, για τη διάνυση 2.500 χιλιομέτρων αλλά και για τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν. Όλοι συγκινηθήκαμε και γνωρίσαμε τα παιδιά με νεοπλασματική ασθένεια και νιώσαμε ότι, μέσω αυτής της προσπάθειας βοηθήσαμε να συγκεντρωθούν λεφτά για μια οργάνωση που προσφέρει ανθρωπιστικό έργο.

Πόσο σε επηρρέασε και πόσο σε άλλαξε σαν άνθρωπο, αυτή η συμμετοχή σου;

Η όλη εμπειρία μπορώ να πω με άλλαξε, μου έδωσε ένα άλλο προσδιορισμό στην έννοια της προσφοράς. Άλλα και ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα σαν εθελοντής. Έτσι λοιπόν όλοι μαζί δώσαμε τα χέρια να το επαναλάβουμε και αυτή τη φορά να κάνουμε κάτι πιο μεγάλο. Σε αυτήν την συμφωνία αποφασίασαμε να αναλάβουμε από μια αρμοδιότητα στα πλαίσια της οργάνωσης του “Wheeling2Help Volume II”.

Πως προετοιμάζεστε για τον φετινό αγώνα του “Wheeling2Help”

Αυτή τη στιγμή η ομάδα του “Wheeling2Help” αποτελείται γύρω στα 50 άτομα. Εγώ χωρίς γνώσεις κατασκευής ιστιοσελίδων προσφέρθηκα να δημιουργήσω την ιστιοσελίδα http://www.wheling2help.com . Ο καθένας προσφέρει το χρόνο του και αναλαμβάνει από μια αρμοδιόητα όπως την οργάνωση εκδήλωσης σε κάθε πόλη, ή να έρθει σε επαφή με τοπικούς συλλόγους ή στη βοήθεια της διαμονής. Υπάρχει διαρκής ανάγκη για εθελοντές είτε να ποδηλατίσουν σε κάποιο μέρος της διαδρομής είτε να προσφέρουν λίγο από το χρόνο τους για την ομαλή διεξαγωγή των εκδηλώσεων. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Το ταξίδι στην Ασία…

koi-kaliviotis-filanthropikos-agonas5

Τέλος να αναφέρω ότι ο Έλπις με τη Δώρα πρόσφατα γύρισαν από Ασία όπου κάνανε 6 μήνες οδοιπορικό πραγματοποιώντας το AsiaQuest. Ξεκινήσανε από Ινδία, μείνανε ένα μήνα στο Νεπάλ όπου χτίσανε ένα θερμοκήπιο για τη καλλιέργεια αβοκάντο και καφέ για να ενισχύσει τη τοπική κοινωνία οικονομικά, καθώς ακόμα προσπαθούν να χτίσουν τα σπίτια τους και την υποδομή από το σεισμό που τους είχε πλήξει τον Απρίλιο του 2015. Έπειτα πήγαν Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Ινδονησία, Καμπότζη, όπου βοήθησαν στην ανέγερση σχολείου με τοπικούς φορείς.

Επόμενη στάση το Βιετνάμ. Όπου μια ομάδα 10 Ελλήνων και εγώ μαζί, συναντήσαμε τον Έλπι και τη Δώρα και όλοι μαζί βοηθήσαμε στην οικοδόμηση ενός νηπιαγωγείου στην επαρχία Co Bi. Ήταν η πρώτη μου φορά στην Ασία, και ήταν πραγματικά εξωπραγματικό. Απλοί άνθρωποι που χαιρόντουσαν με τα απλά πράγματα. Έμεινα μια βδομάδα μαζί με την ομάδα, και αμέσως με το που έφτασα μπήκαμε σε ρυθμούς οικοδομικής εργασίας. Κυρίως βοηθούσαμε στο να αναμίξουμε την άμμο με το τσιμέντο και τα τούβλα να τα δίνουμε στους μαστόρους. Η όλη εμπειρία, το να πηγαίνουμε με παλιά ποδήλατα στην οικοδομή να επικοιωνούμε με τον τρόπο μας με τους ντόπιους ήταν πραγματικά κάτι μοναδικό. Και κάπως έτσι αρχίζεις και τα βλέπεις από διαφορετική οπτική γωνία και προσπαθείς λιθαράκι λιθαράκι να βοηθήσεις εκεί που υπάρχει ανάγκη. Η αίσθηση της ηθικής ανταμοιβής πραγματικά δε συγκρίνεται. Πλέον το επόμενο πρότζεκτ το “Wheeling2Help” κοντοφτάνει και όλοι ανυπομονούμε να βιώσουμε νέες συγκινήσεις.

Ο νέος στόχος

koi-kaliviotis-filanthropikos-agonas6

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2016, την ίδια ακριβώς μέρα που ξεκινούν και οι Παραολυμπιακοί Αγώνες, οι εθελοντές θα ποδηλατίσουν από την Κωνσταντινούπολη ως το Ηράκλειο, μια διαδρομή 1.700 χλμ. την οποία αναμένεται να διανύσουν σε 32 ημέρες με σκοπό να συγκεντρώσουν 19.000 ευρώ και να αγοράσουν 100 αναπηρικά καροτσάκια για παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Στόχος των εθελοντών, εκτός από το να προσφέρουν αναπηρικά καροτσάκια σε παιδιά με ειδικές ανάγκες, είναι επίσης να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στη καθημερινή τους ζωή. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις σε 20 διαφορετικές πόλεις της Ελλάδος. Διάφορες ΜΚΟ, τοπικοί σύλλογοι και όμιλοι θα συμβάλλουν εθελοντικά στις εκδηλώσεις αυτές οι οποίες θα σχετίζονται με τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τον αθλητισμό, το περιβάλλον, την υγεία και την εκπαίδευση. Οι εκδηλώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν στη κεντρική πλατεία της κάθε πόλης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε πολύ κόσμο να συμμετάσχει.

Συμπληρώστε τη φόρμα εθελοντή ή ποδηλάτη για να πάρετε μέρος. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κείμενο: Γιώργος Πανταζόπουλος

Πληροφορίες από την ιστοσελίδα: wheeling2help.com

Πηγή: kalyvia.gr

Διαβάστηκε 3763 φορές
Ακολουθείστε το AitoloakarnaniaBest.gr στο Google News
Συντακτική Ομάδα του AitoloakarnaniaBest.gr

Καθημερινή ενημέρωση με οτι καλύτερο συμβαίνει και ότι είναι χρήσιμο για τον κόσμο στην Αιτωλοακαρνανία. Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του νομού, ως φυσική ομορφιά, πολιτισμικές δράσεις, ιστορικά θέματα, ενδιαφέροντα πρόσωπα και ομάδες και οτι άλλο αξίζει να αναδειχθεί.